從包致金姪女襲警案看香港警員質素

AMINA 襲警被法官輕判,社會震怒。社會憤怒是應該的,因為AMINA醉酒駕駛和打警察的行為, 全香港7百萬人在電視新聞上都看得清楚得不得了, 證據確鑿, 豈有遮掩的空間?
但是由這次的襲警案,我們又看出香港警員到底是什麼質素?
我認為質素非常低。
我之前都說過,男人好漢被一個女人打一巴,總不致要大叫,掩臉然後跌下吧!如果遇上大賊,像張子強等人,香港市民還可以期望他們來保護我們嗎?像他這樣的質素都可以當警察,你驚不驚?
我三十嵗人,需要警方協助的CASES並不多,印像中只有三次。可是三次, 雖然已經是還誇廿年,但印像一樣:非常無能。
最近一次是上星期,我舉報一間位於銅鑼灣景隆街叫POM‘S TALE的X物店懷疑他們虐畜。 報警後等了十五分鐘, 差人來了,我主動向他們報告是我報警的,三位警員以非常不禮貌,近乎呼喝的口吻:身份証。當時我有點諤然, 我對那位編號6787的警員說: 我是報案人, 為什麼你們對我的態度好像我犯了法一樣?他冷冷的看着我,拉長聲音:身。。份。。証。
當時他們一行三個人,都只顧查我身份証,根本沒理會我報案的內容,就是X物店涉嫌虐畜的問題。
查好身份証,他們完全沒理會我,也沒有問什麼有關我投訴的內容,三人走入X物店,我一直在店外,等了好一會,不耐煩,走進店內看看,只聽到其中一位, 相信是店主:叫那些人不要浪費警力!
香港法律有條例保護動物不被虐待,如果警方收到舉報,自然要調查,這樣怎算浪費警力?我回應說這不是是浪費警力,真意想不到,那幾位警員跟那間店內職員,一起兇神惡殺叫:你出去!
什麼?我來報警,怎麼我竟然連涉嫌犯法的人都不如?令我最不明白的,我是報案人,為什麼他們所謂調查,是調查我的舉報,而我卻不能在旁?
最後那三位警察說:沒有CASE,原因7 月15日漁農處來過簽薄。
香港警察有幾無能,REASONING有幾差,由以下的對話可見一斑。 
那位編號6787的警員對我說:小姐,漁農處在7 月15日來過這個X物店,他們說這個狗OK,個籠都OK。
我問:OK是什麼意思?
他說:是隻狗健康OK,個籠OK。
我又問:狗健康,籠OK,那不等於沒虐畜。
那位編號6787的警員不語。 
我再問:那漁農處的檢查, 包不包括虐畜這個問題?
那位編號6787的警員說: 不包括。
我問: 那你憑什麼說,漁農處簽了薄就等於沒CASE?
我再問: 那你們不FOLLOW UP了嗎?
他說: 不FOLLOW UP 了。
香港警員水平,你說低不低?這樣的低水平,難怪被人打一把就大出洋相

Comments

Eric Wong said…
一於投訴這個6787吧!
包智杰_24 said…
哈哈! 咁似"周星馳",逃學威龍,熄匙;車牌;身份証.
無辦法,要改口叫"香港公安".

我估個差佬心諗,妳是另一個AMINA,被籠壞的典型"港女",
大熱天時,煩到阿Sir,做咁多嘢,他經常返大陸,食狗肉,打邊爐.

妳穿性感d,請阿Sir食冰淇淋,可能又態度好好多.
Unknown said…
A very incisive article. The policeman was more likely to go through a psychological breakdown when he got a hard smack in his face. Obviously, the acute feeling of humiliation did not cause him to lean against the cement and slowly sitting down. What cause his overreaction, a rather fake one, is his mentality of showing the public that he deserved a compensation, or a claim to his insurance company. Amid the overwhelming humiliation, he was oblivious to his role as a policeman (to act tough); but he didn't forget to protect his individual right. And he chose to act upon it like a little girl and say "argh". Inevitably, policeman is a difficult role to act in a society, given that the high power, albeit low social status they have.
Anonymous said…
開唔開file係後話。佢啲態度真係......

投訴警察表格:
https://secure1.info.gov.hk/police/epol-forms/ComplaintAgainstPolice_c.htm
金多勵 said…
當『大大聲並不代表無禮貌』時,『不熱心並不代表態度差』。我反而支持妳去漁農處投訴該X物店。
Karen said…
I agree with someone above that the policeman 6787 was probably thinking you were a stereotypical "Kong Nui" who would make mindless complaints, hence leading him to fail to realize the seriousness of this incident. About how old was he? Because obviously, "younger" and "newer" policemen usually are less devoted to their work. Regardless, the 6787 here already proved his inability to handle even simple situations (i do not mean animal cruelty is a simple issue, rather i mean the simplicity in just investigating a store). And i thought only the police here in the US is rubbish. Looks like i've been brainwashed by certain HK police dramas and movies! Haha. Good luck on filing the complaint. Because if this 6787 is already a mess, imagine how the other police would react since you're filing against their colleague. Hmm maybe after "First Brother" Tang King Shing officially resigns the police force would be better.
kaixin said…
在加拿大,袭警好大镬。警察有權開槍自衛。叫Amina來加拿大試下掴警?!是制度問題,還是個別警員的質素問題?是Amina似住有個法官老豆以為可以為所欲為?還是根本知道香港警察极其量也只會喊哂跪倒甘無用?(真是好丟架)鄧景成又夠吾夠質素考慮這個問題呢?
Franklin Ng said…
How about Manila Police? How many marks?

Popular posts from this blog

反岐視!!